Kolagen ima ogromnu ulogu za naš organizam kao temeljno tkivo koje uz vezivno, hrskavično i koštano čini potporno tkivo koje je rasprostranjeno po cijelom tijelu.

Kolagen pomaže otpornosti kože i to čak 30%, dok elastin sudjeluje sa 5%. Čvrstoća kože ovisi o kolagenu koji se sakuplja u obliku finih isprepletenih vlakana koji povezuju stanice. S godinama se razina svih proteina iz tijela smanjuje, pa bi ih trebali dodatno pronalaziti u kozmetičkim preparatima ili namirnicama.

Kolagen je potrebno nadomještati već nakon 25 godina života

Prve bore i smanjivanje tonusa kože počinje već nakon 25-e godine života. Proizvodnja novih stanica kože polako opada, koža postaje manje elastična i počinje stariti. Nakon 25.- e godine računa se da prosječna osoba godišnje gubi 1,5% kolagena iz kože. Osim smanjivanja razine kolagena, koža počinje pokazivati znakove starenja radi:

  • boravka na suncu
  • opuštanja mišića lica
  • izloženosti toksinima
  • loše prehrane
  • premalo tekućine

Svakodnevne namirnice za poticanje elastičnosti kože

Kolagen u hrani pronaći ćete i u povrću tamno zelenih listova. Ono je najčešće i bogato antioksdansom luteinom koji neutralizira slobodne radikale. Ovakve namirnice potrebne su koži kako bi zadržala mladenački izgled. Namirnice koje preporučujemo su: zeleno povrće, crveno voće i povrće, omega masne kiseline, puretina, namirnice od soje, citrusno voće.

1.Omega masne kiseline

Ova vrsta kiselina pomaže da koža postane glatka i elastična. Masne kiseline su odgovorne za održavanje zdravlja stanične membrane i služe kao zaštita od vanjskih štetnih čimbenika. Ove kiseline omogućavaju eliminaciju štetnih toksina. Namirnice bogate omega masnim kiselinama su:

  • ribe: losos, tuna, skuše i sardine
  • morski plodovi: kamenice
  • orašasti plodovi: bademi, sjemenke lana, orasi

2.Povrće tamno zelenih listova

Povrće koje se može pohvaliti tamnozelenim listovima je: špinat, kupus, kelj, blitva, brokula i šparoge.

3.Crveno voće i povrće

U crvenom voću i povrću pronaći ćete dobar izvor likopena. On služi kako bi pojačao antioksidativno djelovanje i proizvodnju kolagena. Ovo voće i povrće bogato je i vitaminom C koji je neophodan za proces sinteze koja rezultira jakim kolagenom. Kolagen u crvenim namirnicama ćete pronaći u: rajčici, cikli, crvenoj paprici, crvenim jabukama, repi, mrkvi, jagodama, lubenicama, citrusima

4.Puretina

Puretina sadrži veliku količinu proteina, a posebno je poznata po karnozinu koji se uz kolagen koristi kako bi usporio proces starenja kože. Nedostatak karnozina opustit će koži i stvarati one bore koje najviše mržimo – oko usana i očiju.

5.Proizvodi od soje

Osobe koje su postale vegetarijanci najčešće se hvale kako im je koža postala više elastična i ljepša. Razlog tome je konzumiranje soje i tofua kojima možete nadoknaditi 6% kolagena u samo šest mjeseci. Soja radi fitoestrogena i elementa genisteina potiče proizvodnju kolagena.

6.Juhe s kostima

Juhe koje se kuhaju s kostima također se smatraju prirodnim izvorom glukozaminoglikana koji je vrsta kolagena. On može stimulirati proizvodnju kolagena i time pomoći mladolikom izgledu kože, ali i da popravite oslabljene zglobove. Najbolji izvor kolagena u hrani su juhe kuhane s goveđim kostima.

Ne zaboravite vitamine!

Uzimanje vitamina korisno je posebno zimi. Načinite jednomjesečnu mulitvitaminsku kuru vitaminima A, C, E i selena. Riječ je o antioksidantima, koji se uspješno suprotstavljaju djelovanju slobodnih radikala tj. procesu starenja stanica što ga u najvećoj mjeri izazivaju UV zrake. Štetni učinak slobodnih radikala očituje se na stanicama svih tkiva organizma, ali je najvidljiviji na koži.

logo-drorganic

Sva prava pridržana 2018 DrOrganic ©